گیگسان

دانستنی ها

گیگسان

دانستنی ها

گنجنامه+ عکس و تاریخچه

گنجنامه+ عکس و تاریخچه

گنجنامه یکی از زیباترین مکانهای تاریخی در شهر همدان می باشد. لازم به ذکر است که همدان را به گنجنامه می شناسند و گنجنامه را به آبشار و کتیبه های تاریخی اش.با اهمیت ترین آبشار استان همدان آبشار گنجنامه است که در نزدیکی شهر همدان و در تفرجگاه گنجنامه قرار گرفته است .

گنجنامه،گنجنامه همدان

جالب است بدانید که آبشار گنج‌نامه همچنین در فصول گرم سال هم علاوه بر گردشگران، صخره نوردان در صخره‌های اطراف آن سنگ نوردی می‌کنند. در واقع هخامنشیان که پس از مادها بزرگترین امپراطوری مشرق زمین را تاسیس کردند، آب را که یکی از عناصر مقدس آیین زرتشت بود به شدت مورد تقدیس و احترام قرار می‌ گیرد.

گنجنامه،گنجنامه همدان

بهتر است بدانید که کتیبه های معروفی از دوره هخامنشی در نزدیکی این آبشار به جای مانده.کتیبه ها یی که یادگاری از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی به زبانهای پارسی باستان ایلامی و بابلی و در مسیر راه شاهی آن روزگار نگاشته شده اند تا کاروانیان هنگام استراحت آن را بخوانند و پی به عظمت شاه و اصل و نصب او ببرند. لازم به ذکر است که اکنون دیگر کتیبه ها در مسیر راه شاهی قرار ندارند دست روزگار آنها را در دل کوه سنگی و در مسیر آبشار گنجنامه و الوند قرار داده است. جالب است که هر رهگذر و مسافری که به همدان می رود حتما به دیدارگنجنامه خواهد رفت و این دو کتیبه را از نزدیک خواهد دید.
گنجنامه،گنجنامه همدان
بدنیست بدانید که در پشت آبشار دشتی زیبا و پرگل در دامنه کوه الوند فرش گسترانیده است که به میدان میشان مشهور است. واقعیت این است که این دشت زیبا در فصل بهار میعادگاه علاقمندان به کوه و طبیعت، گروه های مختلف کوهنوردی و دانشجویان علاقمند است. در واقع در میان صخره های اطراف دشت میشان، آبشارهای فصلی بسیار زیبایی می توان یافت

گنجنامه،گنجنامه همدان

این محل زیبارا حتما با خانواده ببینید.

گنجنامه+ عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

غار علیصدر

آرامگاه بابا طاهر

آرامگاه ابو علی سینا

چرا بعضی به شکلات گرایش زیادی دارند؟

چرا بعضی به شکلات گرایش زیادی دارند؟

خواص شکلات,فواید شکلات,شکلات درمانی,خاصیت شکلات,خواص شکلات درمانی,خواص شکلات برای پوست,خواص شکلات برای مو,خواص شکلات برای جوانی,خواص شکلات برای بارداری,خواص خوردن شکلات,فواید شکلات خام,فواید شکلات پخته

چرا بعضی به شکلات گرایش زیادی دارند؟آیا افرادی که به شکلات گرایش زیادی دارند دارای مریضی خاصی هستند؟چرا و به چه علت؟


افراد مبتلا به افسردگی، بیشتر شکلات می‌خورند.متخصصی به همراه دستیاران خود رابطه بین مصرف شکلات و خلق وخوی افراد را در بین 931 زن و مرد که از داروهای ضد افسردگی استفاده نمی‌کردند مورد مطالعه و آزمایش قرار دادند.شواهد علمی نشان داده است که تمایل افراد به مصرف شکلات در زمان بروز نشانه‌های افسردگی به مراتب بیشتر است، چون ظاهرا شکلات، خلق آنها را بهبود داده و احساس بهتری در این افراد ایجاد می‌کند.در پایان این تحقیقات معلوم شد که افراد افسرده دو برابر بیشتر از افراد سالم شکلات مصرف می‌کردند. گفتنی است، این یافته‌ها در بین زنان و مردان شرکت کننده یکسان بوده است.

چرا بعضی به شکلات گرایش زیادی دارند؟

بر اساس این گزارش، همه ما در طول زندگی در دوره‌های کوتاه یا طولانی مدت احساس غم و اندوه را خصوصا در هنگام از دست دادن همسر و یا نزدیکان، هنگام کار و یا از دست دادن آن تجربه کرده‌ایم و قادر به مقابله با این حوادث هستیم. اما زمانی که این اندوه، بیش از اندازه و پایدار و عمیق باشد، ممکن است منجر به بروز بیماری افسردگی شود.امروزه علم شناخت فعل و انفعالات بیوشیمیایی در مغز یا تغییرات شیمیایی در مسیرهای عصبی که اصطلاحا انتقال دهنده‌های عصبی نامیده می‌شوند، در ایجاد آثار بیماری افسردگی نشان داده است که این تغییرات شیمیایی خود را بصورت علائمی‌ همچون تغییر خلق، کاهش اشتهاء، تحریک پذیری، خستگی مفرط و بی‌علاقگی نمایان می‌سازد.گفتنی است، دانشمندان علم ژنتیک نیز ژن خاصی را که عامل بروز این بیماری باشد، معرفی نمی‌کنند بلکه معتقدند؛ ترکیبی از ژنهای مختلف، شخص را مستعد ابتلا به این اختلال می‌کند.

چرا بعضی به شکلات گرایش زیادی دارند؟