گیگسان

دانستنی ها

گیگسان

دانستنی ها

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید آهنگ پیشواز ایرانسل حذف کنید

بعضی از آهنگ های پیشواز ایرانسل خودبخود تمدید می شن که ضرورت آموزش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل را بیشتر می کنند

بعضی از افراد دوست دارند آهنگ پیشواز ایرانسلشان را به روز کنند و میخواهند نحوه لغو آهنگ پیشواز ایرانسل را بدانند.

  حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای حذف آهنگ پیشواز ایرانسل ، لازم است که کد آهنگ مربوطه را داشته باشید و کد زیر را از طریق خط ایرانسل مورد نظر وارد نمایید

*۷۷۷*۵*کد آهنگ پیشواز مورد استفاده#ok

لغو آهنگ پیشواز ایرانسل

و یا اینکه برای لغو آهنگ پیشواز ایرانسل مورد نظر عبارت HZکد آهنگ مورد نظر را در یک پیام کوتاه به ۷۵۷۵ ارسال کنید.

به عنوان مثال برای حذف آهنگ پیشواز با کد آهنگ 69425 پیام کوتاه زیر را به 7575 ارسال کنید

HZ69425

در صورتی که کد آهنگ انتخابی خود را فراموش کرده اید. می توانید کد زیر را وارد نمایند و کد آهنگ در حال پخش است را دریافت نمایند

*۷۷۷*۲ #[yes/OK]

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

نکته مهم : در صورتی که کد حذف آهنگ پیشواز جواب نداد بین HZ و کد آهنگ یک فاصله بگذارید. یعنی به این صورت: HZ 69425

یک راه آسانتر نیز هست و آن این است که اگر می خواهید به صورت کلی سرویس پخش آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید، می توانید عبارت ENS را به 7575 پیامک کرده تا هم سرویس پیشواز و هم آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید. در این روش حتی نیازی به دانستن کد آهنگ نیز ندارید.

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای اینکه عملیات غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل را بخواهید انجام بدید باید کد آهنگ پیشواز خود را بدانید

برای این کار به طریق زیر عمل می کنید

2#*777*

بعد دگمه سبز رو می زنید و کد براتون ارسال میشه

پس تا اینجای کار یاد گرفتیم چطوری کد آهنگ پیشوازمون را پیدا کنیم

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل | لغو آهنگ پیشواز ایرانسل | غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

تبخال

تبخال+درمان تب خال

تبخال لب,تبخال لب به انگلیسی,تبخال لب در دوران بارداری,تبخال لب و ایدز,تبخال لب درمان,تبخال لب در بارداری,تبخال لب در حاملگی,تبخال لب در کودکان,تبخال لب و درمان,تبخال لب چیست,تبخال تناسلی,تبخال تناسلی عکس,تبخال تناسلی مردان,تبخال تناسلی در زنان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی و بارداری,تبخال تناسلی در دهان,تبخال تناسلی ویکی,تبخال تناسلی لب,تبخال تناسلی درمان,تبخال دهان,تبخال دهانی,تبخال دهانه رحم,تبخال دهان در کودکان,تبخال دهانی,تبخال دهان در بارداری,تبخال دهانی کودکان,تبخال دهان کودکان,تبخال دهان کودک,تبخال دهانی در کودکان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان عکس,درمان تبخال تناسلی در مردان,علائم تبخال تناسلی در مردان,علت تبخال تناسلی در مردان,عوارض تبخال تناسلی در مردان,تبخال ناحیه تناسلی در مردان,درمان تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی مردان,تبخال چیست,تبخال چیست,علت تبخال چیست,دلیل تبخال چیست؟,تبخال تناسلی چیست,تبخال چشمی چیست,درمان تبخال چیست,تبخال نشانه چیست؟,داروی تبخال چیست,تبخال مغزی چیست؟,تبخال تناسلی عکس,عکس تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی با عکس,عکس تبخال تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی در زنان,عکسهای تبخال تناسلی,عکسهای تبخال تناسلی در زنان,عکس تبخال تناسلی مردان,تبخال چشم,تبخال چشمی,تبخال چشمی چیست,تبخال چشمی,تبخال چشم چیست,تبخال چشم درمان,درمان تبخال چشمی,علائم تبخال چشمی,تبخال در چشم,تبخال زیر چشم,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنانه,تبخال تناسلی زنان چیست,بیماری تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زن,تبخال ناحیه تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی در زنان باردار,درمان تبخال تناسلی زنان,تبخال بینی,تبخال بینی در بارداری,تبخال بینی,درمان تبخال بینی,تبخال روی بینی,تبخال داخل بینی,تبخال در بینی,علت تبخال بینی,تبخال درون بینی,تبخال توی بینی

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لبتبخال یک بیماری ویروسی(هرپس سیمپلکس) است که مشخصه‌ی آن معمولاً دانه‌ی قرمز رنگ و تاول‌های کوچک است و بیشتر در ناحیه لب، لثه و یا در زبان بوجود می‌آید.سوزش و خارش نیز از علائم آن هستند و باید توجه داشت که لمس آن موجب انتقال ویروس می‌شود.عوامل بروز این بیماری؛ استرس، هیجان، مصرف بی‌رویه‌ی بعضی از خوراکی‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا، فشارهای روحی و روانی، قاعدگی، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.درمانی برای این بیماری وجود ندارد و متخصصان فقط داروهای ضدویروسی (مثل آسیکلوویر) را تجویز می‌کنند که سرعت بهبودی آن بالا رود. نکته قابل توجه اینجاست که گاهی همین دارو موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

اما بهتر است درمان آن از راه طب‌سنتی باشد. یکی از روش‌های درمان تبخال دهانی، شستن محل آن با عصاره و یا جوشانده‌ی ریشه‌ی گیاه جعفری است. برگ زیتون نیز به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی که دارد می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های پوستی ویروسی مانند تبخال باشد.برای از بین بردن خارش آن نیز می‌توان از روغن گل راعی استفاده کرد. بصورتی که پنبه‌ای را به این روغن و یا اسانس بدون افزودنی آن آغشته کرده و روی محل تبخال گذاشته شود.با استفاده از روغن چای طبیعی نیز می‌توان از انتقال آن به سایر نقاط بدن جلوگیری کرد. به طوریکه باید آن را بدون افزودنی روی تبخال زد.بعلاوه می‌توان سیب پوست کنده و رنده شده را با یک قاشق عسل مخلوط و به مدت سه تا چهار روز میل کرد.گل همیشه بهار، گذاشتن یک حبه زیر به مدت ده دقیقه روی تبخال، گذاشتن گیاه اسطوخدوس به مدت یک هفته روی تبخال، مایعات خنک، بستنی، سیب‌زمینی، کاهش فشار عصبی و استرس و کمپرس یخ هم برای درمان این بیماری مفید است.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

باید توجه کرد که مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع شکلات، کاکائو، آجیل، گندم، عدس، بادام زمینی، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو باعث تحریک بیماری تبخال می‌شود و باید از خوردن آن‌ها در هنگام ابتلا جلوگیری کرد. اگر تبخال روی بینی و در نواحی نزدیک به چشم بروز کرده باشد، تبخال بزرگ باشد و قرمزی آن دارای کانون‌های عفونی و چرکی باشد، فرد مبتلا با حالت افزایش حرارت بدن و تب و لرزه همراه باشد، بجای روطبت و ترشحات معمول سطحی چروک خورده داشت، با سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد و یا اینکه ضایعات پوستی مثل تبخال در ناحیه تناسلی دیده شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کرد.از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

افراد مبتلا جهت جلوگیری از انتشار و افراد سالم جهت جلوگیری از ابتلا، دستان خود را مرتب بشویند.

تبخال

از سندرم گردن پیامکی چه می دانید؟

از سندرم گردن پیامکی چه می دانید؟

سندرم گردن پیامکی,بیماری سندرم گردن پیامکی,سندرم گردن پیامکی در بارداری,علائم سندرم گردن پیامکی,درمان سندرم گردن پیامکی,درمان سندرم گردن پیامکی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سندرم گردن پیامکی,سندرم گردن پیامکی را چگونه درمان کنیم,سندرم گردن پیامکی در کودکان,سندرم گردن پیامکی در بزرگسالان,سندرم گردن پیامکی در نوزادان,سندرم گردن پیامکی در بهار,سندرم گردن پیامکی در تابستان,سندرم گردن پیامکی در پاییز,سندرم گردن پیامکی در زمستان,آشنایی با سندرم گردن پیامکی,همه چیز در مورد سندرم گردن پیامکی,سندرم گردن پیامکی واگیردار است,سندرم گردن پیامکی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سندرم گردن پیامکی

آسیب‌های گردن, گردن درد

به گزارش بی اس ام اس زندگی در دنیای مدرن امروزی مزایای زیادی دارد. همه ما از امکاناتی که وسایل دیجیتالی برای‌مان فراهم کرده‌اند، لذت می‌بریم و با اپلیکیشن‌های تلفن همراه کار می‌کنیم اما در این میان مشکلاتی هم به‌وجود می‌آید که محصول دنیای مدرن است.یکی از این بیماری‌های جدید دنیای مدرن «گردن پیامکی» است. این مشکل بیشتر در میان جوان‌ها دیده می‌شود. باوجود اینکه جوان‌ها بیشتر از ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند باید بیشتر مراقب ستون فقرات و گردن‌شان باشند، پس درباره این مشکل بیشتر بدانید و از بروز آن پیشگیری کنید.

گردن پیامکی چیست؟
وقتی بر اثر نگاه کردن طولانی‌مدت به وسایل الکترونیکی بدون سیم مانند تلفن همراه و تبلت دچار گردن‌درد می‌شوید به این بیماری مدرن «گردن پیامکی» می‌گویند. از نشانه‌های این مشکل این است که شاید دچار سردردهای مزمن شوید و حتی در بخش‌های بالای کمر و شانه‌ها هم درد داشته باشید.تحقیقات نشان می‌دهد 70درصد از افراد 18 تا 44 ساله در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. موضوع از این قرار است که وقتی برای استفاده از تلفن همراه و تبلت سرتان را خم می‌کنید، این حرکت در طولانی‌مدت به ستون فقرات و نخاع شما آسیب وارد می‌کند و مشکلاتی برای‌تان پیش می‌آید. درنتیجه این بیماری که ناشی از خم کردن طولانی مدت سر به‌ منظور استفاده از موبایل و تلفن همراه در میان افراد جوامع مختلف رایج شده، با عنوان «گردن پیامکی» شناخته می‌شود.

آسیب‌های گردن, گردن درد

این بیماری چطور ایجاد می‌شود؟
شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که سر انسان به‌طور طبیعی در حدود 5/4 تا 5/5 کیلوگرم وزن دارد. وقتی سر را به سمت جلو خم می‌کنید فشار وارد شده بر گردن افزایش می‌یابد و احتمال بروز گردن پیامکی بیشتر می‌شود. درواقع شایع‌ترین علت درد‌های گردن زمانی به‌وجود می‌آید که بر اثر بی‌توجهی فشار بیشتری به گردن‌تان وارد می‌شود. وقتی قوس طبیعی گردن از بین می‌رود احتمال پارگی، تخریب، فشار و فرسودگی مهر‌ه‌ها و ساختار گردن بیشتر می‌شود و ممکن است سردرد، گردن درد، دست درد و بی‌حسی هم به‌وجود آید.پژوهشگران مرکز بازتوانی جراحی نخاع در نیویورک برای بررسی این مشکل مدل‌های کامپیوتری را مورد بررسی قرار دادند. این محققان پس از شبیه‌سازی کامپیوتری سروگردن تاثیر خم شدن سر و گردن را بارها آزمایش کردند و درنهایت به این نتیجه رسیدند که هرقدر سر بیشتر به جلو خم شود فشار بیشتری بر گردن و شانه‌ها وارد می‌شود.

چطور از گردن پیامکی دور بمانید؟
به گفته محققان این روزها بیشتر افراد به‌طور متوسط حدود دو تا چهار ساعت سرشان را روی گجت‌های مختلف خم می‌کنند. نوجوانان و دانشجویان هم بیشتر از دیگر گروه‌ها درمعرض خطر هستند و شاید پرهیز این کار در زندگی‌های امروزی چندان ممکن نباشد.وقتی این افراد چانه خود را به سینه‌شان می‌چسبانند، فشار بیشتری به گردن وارد می‌شود و بی‌توجهی به این موضوع در میان افراد کم سن و سال رایج‌تر است. زندگی ساکن و کم‌تحرک و گذراندن ساعت‌های طولانی جلوی کامپیوتر هم باعث افزایش شیوع این مشکل می‌شود. بیشتر کاربران کامپیوتر در دوران میانسالی و حتی در زمان جوانی دچار گردن درد می‌شوند.

آسیب‌های گردن, گردن درد

بنابراین مهم است که برای پیشگیری از آسیب‌های گردن چند نرمش ساده را انجام دهید:

– تمرین گردن: ابتدا از سر جای‌تان بلند شوید. دست‌ها را از پشت قلاب کنید. سپس گردن را آرام به سمت راست خم کنید و بعد سر جای اول برگردانید. همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید.- تمرین شانه‌ها: وقتی مدام روی میز یا روی صفحه گجت‌ها خم می‌شوید، شانه‌های شما درمعرض آسیب قرار می‌گیرند. برای پیشگیری از بروز مشکلات شانه یک حرکت ساده وجود دارد؛ از جای‌تان بلند شوید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت دهید و بعد آهسته به جای اول برگردانید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.نکته: هر حرکت کششی را حداقل یک تا دو بار تکرار کنید و در هر حرکت پنج تا 10ثانیه بمانید. انجام این حرکات انقباضات عضلات شما را از بین می‌برد.

منبع:مجله زندگی ایده آل

از سندرم گردن پیامکی چه می دانید؟

خواص درمانی گیاهان معطر

خواص درمانی گیاهان معطر

خواص گیاهان معطر,فواید گیاهان معطر,گیاهان معطر درمانی,خاصیت گیاهان معطر,خواص گیاهان معطر درمانی,خواص گیاهان معطر برای پوست,خواص گیاهان معطر برای مو,خواص گیاهان معطر برای جوانی,خواص گیاهان معطر برای بارداری,خواص خوردن گیاهان معطر,فواید گیاهان معطر خام,فواید گیاهان معطر پخته 

خواص درمانی گیاهان معطر

به گزارش بی اس ام اس : آویشن، رزماری، نعنا، مریم گلی و غیره. حتی اسم این گیاهان نیز مشام را پر از عطر طبیعت می‌کند. گیاهان معطر در طول قرن‌ها به عنوان دارو استفاده شده‌اند.

در این مقاله به گوشه‌ای از خواص 8 گیاه معطر اشاره کرده و توصیه می‌کنیم از طعم و خواص درمانی آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

آویشن: ضدعفونی کننده

ساقه‌های گل دار آویشن سرشار از ترکیبی به نام «تیمول» است که قاتل باکتری‌ها محسوب می‌شود. آویشن ضدعفونی کننده و ضد ویروس قوی است. این گیاه معطر سرفه را تسکین می‌دهد و خلط‌ها را دفع می‌کند. زمانی که در معده‌تان احساس سنگینی می‌کنید برای هضم بهتر غذا به سراغ آویشن بروید. بهتر است بدانید آویشن حاوی آهن نیز می‌باشد.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش استفاده

آویشن تازه عطر و طعم بیشتری دارد. توصیه می‌کنیم از این گیاه در تهیه‌ی سوپ، خورش و همچنین سس‌هایتان استفاده کنید. برای خوشمزه تر کردن مایه طعم دهنده‌ی جوجه کباب، کباب، ماهی و غیره نیز از این گیاه معطر غافل نشوید.

اگر مشکل بی‌خوابی دارید قبل از خواب نعنا نخورید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود

پودر آویشن را به غذاهایتان اضافه کنید. البته می‌توانید از جوشانده‌ی این گیاه نیز بهره‌مند شوید. در عطاری‌ها کپسول و افشره‌ی خوراکی آویشن نیز به فروش می‌رسد.

مصرف آویشن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید. افشره‌ی خوراکی آویشن نیز برای زنان باردار، شیرده و کودکان مورد منع مصرف دارد.

رزماری: برای هضم غذا

رزماری ضداسپاسم و ادرار آور است، به هضم غذا کمک می‌کند و مشکلات کبدی و مربوط به صفرا را تسکین می‌دهد.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش مصرف

رزماری تازه را به قطعات خیلی ریز خرد کنید و در سُس‌هایتان بریزید. این گیاه معطر به سُس‌ها و مایه‌های طعم دهنده مزه‌ی خوبی می‌دهد. می‌توانید از پودر آن نیز در سالادهایتان استفاده کنید.

در صورت مشکلات کبدی می‌توانید از افشره‌ی خوراکی رزماری استفاده کنید. البته بهتر است با داروساز، پزشک یا عطار در مورد نحوه‌ی مصرف آن مشورت کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد این گیاه می‌تواند باعث تحریک کلیه‌ها شود.

مریم گلی: دوست سلامت خانم‌ها

گیاه مریم گلی حاوی استروژن گیاهی است و برای همین آن‌ را گیاه دوست خانم‌ها می‌نامند. مریم گلی گرگرفتگی دوره‌ی یائسگی را کاهش می‌دهد و تعریق را کنترل می‌کند. همچنین این گیاه معطر ضدباکتری، ضدعفونی کننده، هضم کننده‌ی غذا، التیام دهنده‌ی جای زخم و غیره است.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش مصرف

این گیاه طعم جدید و عطر و بوی خاصی به گوشت قرمز، گوشت مرغ، پنیر و همچنین روغن‌ها و سرکه می‌دهد. بهتر است که از برگ‌های خشک این گیاه استفاده کنید زیرا عطر و بوی بیشتری دارد. البته مریم گلی به صورت کپسول نیز به فروش می‌رسد. باید بدانید که گیاه مریم گلی جلوی تعریق بیش از اندازه را می‌گیرد. برای این کار 10 برگ مریم گلی و چند پر اسطوخودوس را در آب بجوشانید و هر شب پاها یا دست‌هایتان را ده دقیقه در این محلول قرار دهید. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی نیز بی خطر نیستند و استفاده‌ی بیش از حد آن‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند. در استفاده‌ی این گیاهان زیاده‌روی نکنید و اگر مشکل خاصی دارید قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

ریحان: ادرار آور

ریحان باد شکن و ادرار آور است. این گیاه معطر با اسپاسم یا گرفتگی عضلات معده و روده مقابله کرده و جریان خون را بهتر می‌کند. ریحان ضدالتهاب است یعنی درد را تسکین می‌دهد و سیستم عصبی را تقویت می‌کند.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش مصرف

بهتر است که از ریحان تازه استفاده کنید. ریحان خشک طعم خود را از دست می‌دهد. ترکیب ریحان خرد شده، سیر و روغن زیتون به غذاها طعم خاصی می‌دهد. اگر می‌خواهید ریحان را روی برنج یا پاستاها و غیره بریزید در آخرین مرحله این کار را بکنید تا طعم آن حفظ شود.

سیر: ضدعفونی کننده و محافظ سلامتی

بدون شک سیر یکی از پرطرفدارترین و مفیدترین گیاهان معطر موجود است. سیر حاوی آلیسین (طعم سیر مدیون همین اسانس گوگردی است)، گوگرد، مس، روی، منگنز، سلنیوم، آهن، ید و غیره است. سیر روده‌ها را تمیز می‌کند، محافظ سیستم قلبی عروقی، آنتی‌اکسیدان و ضد رادیکال‌های آزاد است. این سفید خوشمزه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، میزان کلسترول بد خون را کاهش و میزان کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش مصرف

در مورد روش مصرف سیر نیازی به توصیه‌های ما ندارید. سیر را در غذاهایتان بریزید و از طعم و خواص آن استفاده کنید.

زنجبیل: انرژی زا

نه تنها از ریزوم (بخش زیر زمینی زنجبیل) به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می‌شود بلکه در طب سنتی نیز کاربرد فراوانی دارد. زنجبیل انرژی زا و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و همچنین با سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع مقابله می‌کند.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش استفاده

زنجبیل منبع مواد معدنی است اما میزان سدیم آن کم است. اگر مجبور هستید که رژیم غذایی بدون نمک داشته باشید زنجبیل تازه یا پودر آن باعث خوش طعم شدن گوشت، ماهی و غذاهای دیگر می‌شود. می‌توانید پودر زنجبیل را در چای یا شیر نیز بریزید و از عطر و طعم آن استفاده کنید. برای مقابله با حالت تهوع صبحگاهی یک تکه ریشه‌ی زنجبیل را بجوید یا جوشانده‌ی آن‌را تهیه و میل کنید. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی نیز بی خطر نیستند و استفاده‌ی بیش از حد آن‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند. در استفاده‌ی این گیاهان زیاده‌روی نکنید و اگر مشکل خاصی دارید قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

نعنا مفید برای هضم غذا

نعنا تقویت کننده و نیرو بخش بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. نعنا مانند بمب عمل می‌کند و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. از این گذشته این گیاه معطر خوشمزه روده‌ها را ضدعفونی و با حالت تهوع مقابله می‌کند.

خواص درمانی گیاهان معطر

برگ‌های تازه‌ی نعنا به غذا، چای، نوشیدنی‌های خنک مثل دوغ و غیره طعم بی نظیری می‌دهد. شاید هیچ عصرانه‌ی دیگری مثل نان و پنیر و چند پر نعنا، ریحان و گردو فوق‌العاده نباشد!

البته عرق، دم کرده و یا افشره‌ی خوراکی نعنا نیز وجود دارد که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید. اگر مشکل بی‌خوابی دارید قبل از خواب نعنا نخورید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود.

اسطوخودوس: آرامش بخش

از اسطوخودوس می‌توان برای فراری دادن حشرات استفاده کرد. باید بدانید این گیاه معطر ضدعفونی کننده است، جای زخم و جراحت‌های سطحی را زود خوب می‌کند، ضداسپاسم، آرام‌بخش، خواب آور بوده و سردرد را تسکین می‌دهد.

خواص درمانی گیاهان معطر

روش مصرف

می‌توانید گل‌های اسطوخودوس را به سالاد اضافه کنید. توجه داشته باشید که اسطوخودوس بسیار معطر است و چند پر از گل آن کافی است. اگر میگرن دارید پیشانی یا شقیقه‌هایتان را با یکی دو قطره افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس ماساژ دهید.

منبع:tebyan.net

خواص درمانی گیاهان معطر

دانلود آهنگ بتاب بر من از حامد شمس

دانلود آهنگ جدید به نام

دانلود آهنگ بتاب بر من از حامد شمس

دانلود آهنگ جدید حامد شمس بنام بتاب بر من با کیفیت بالا در سایت بکوب

آهنگ بتاب بر من از حامد شمس,دانلود آهنگ بتاب بر من از حامد شمس,دانلود آهنگ جدید حامد شمس بنام بتاب بر من,آهنگ جدید حامد شمس بنام بتاب بر من,بتاب بر من حامد شمس,آهنگ بتاب بر من حامد شمس,دانلود آهنگ بتاب بر من حامد شمس,دانلود آهنگ جدید بتاب بر من حامد شمس,موسیقی زیبای بتاب بر من حامد شمس,اهنگ جدید حامد شمس

دانلود آهنگ بتاب بر من از حامد شمس

دانلود آهنگ غمگین بتاب بر من از حامد شمس با اهنگسازی و میکس حامد شمس و تنظیم ومستر محمد فلاح

برای دانلود این آهنگ زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنید

متن آهنگ غمگین بتاب بر من از حامد شمس

باز امشب بی تابم از غم تو من بی خوابم

من بی تو خاموشم بتاب بر من بگیر در آغوشم

ببار ابرک من بتاب بر شب من

اگر مرا اسیر کوهت دانی

مرا اگر به جستجویت خوانی بیا ببین چه بی قرارم

رهی بجز سفر ندارم چه آرزویی بهتر از تو

به سمت خود روانه ام کن مرا اسیر خانه ات کن

چه سایه بانی بهتر از تو

ببار ابرک من بتاب بر شب من

دانلود آهنگ جدید حامد شمس به نام بتاب بر من

باز امشب بی تابم از غم تو من بی خوابم

من بی تو خاموشم بتاب بر من بگیر در آغوشم

ببار ابرک من بتاب بر شب من

اگر مرا اسیر کوهت دانی

مرا اگر به جستجویت خوانی بیا ببین چه بی قرارم

رهی بجز سفر ندارم چه آرزویی بهتر از تو

به سمت خود روانه ام کن مرا اسیر خانه ات کن

چه سایه بانی بهتر از تو

ببار ابرک من بتاب بر شب من

حامد شمس از خواننده های خوب و با آینده ایران است

دانلود آهنگ بتاب بر من از حامد شمس


بابا آدم ، تصفیه کننده خون

بابا آدم ، تصفیه کننده خون

خواص بابا آدم,فواید بابا آدم,بابا آدم درمانی,خاصیت بابا آدم,خواص بابا آدم درمانی,خواص بابا آدم برای پوست,خواص بابا آدم برای مو,خواص بابا آدم برای جوانی,خواص بابا آدم برای بارداری,خواص خوردن بابا آدم,فواید بابا آدم خام,فواید بابا آدم پخته

بابا آدم ، تصفیه کننده خون

به گزارش بی اس ام اس : گیاه باباآدم بومی قاره آسیا و اروپاست که طعم شیرینی دارد. این گیاه که دارای خاصیت درمانی است، در طب سنتی کشورهای  مختلف از جمله چین مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع بیشتر از خواص ریشه باباآدم به این مطلب توجه کنید.

* این گیاه به عنوان تصفیه کننده خون، سمومی را که به علت فعالیت های متعدد متابولیکی در خون متراکم می شود، دفع می کند.

* مصرف خوراکی و موضعی آن بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه، جوش های حاد و داءالصدف را درمان می کند.

* خاصیت ملین دارد و علاوه بر درمان کردن ناراحتی های گوارشی مانند یبوست، برای دفع اسید اوریک از بدن نیز مفید است.

* این گیاه تقویت کننده معده است. هضم غذا را بهبود می بخشد. فیبر لعاب دار موجود در آن به روند جذب کمک می کند.

* با ایجاد باکتری های مفید روده ای باعث بهبود روند هضم می شود.

* کاهش دهنده تب است.

* مصرف آن به تنفس کمک می کند و ریه ها را نیز تقویت می کند.

* درد و ورم مفصل در بیماران مبتلا به آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

* انرژی بخش است و مصرف آن باعث شادابی و سلامت می شود.

* روغن آن مانع از ریزش مو و شوره می شود.

منبع:روزنامه خراسان

بابا آدم ، تصفیه کننده خون

جوز هندی برای قلب مفید است

جوز هندی برای قلب مفید است

خواص جوز هندی,فواید جوز هندی,جوز هندی درمانی,خاصیت جوز هندی,خواص جوز هندی درمانی,خواص جوز هندی برای پوست,خواص جوز هندی برای مو,خواص جوز هندی برای جوانی,خواص جوز هندی برای بارداری,خواص خوردن جوز هندی,فواید جوز هندی خام,فواید جوز هندی پخته

جوز هندی

به گزارش بی اس ام اس : این ادویه بومی جزیره های واقع در اندونزی است.

جوز هندی دارای خاصیت ضدباکتریایی است و در از بین بردن باکتری هایی که به دندان ها آسیب می رساند، موثر است.

همانند میخک، جوز هندی دارای ترکیبی به نام «یوجینول» است که برای قلب مفید می باشد.

به نقل از «Ask.com» ماده ای به نام مایریستیسین (Myristicin) موجود در آن آنزیم های موجود در مغز را که در بروز بیماری آلزایمر موثر است از بین می برد و برای بهبود حافظه مفید است.

مصرف مقدار کم آن نفخ معده را کاهش می دهد، به هضم غذا کمک می کند و اشتها را بهبود می بخشد.

با بیماری آسم مقابله می کند.

در شل کردن عضلات موثر است.

مصرف موضعی روغن آن درد دندان را تسکین می بخشد و بوی نامطبوع دهان را کاهش می دهد.

مخلوطی از چند قطره روغن جوز هندی و عسل حالت تهوع، سوءهاضمه و اسهال شدید را درمان می کند.

در طب هومیوپاتی، برای معالجه اضطراب و افسردگی به کار برده می شود.

جوز هندی

در طب چینی برای درمان بیماری های کبد استفاده می شود.

برای کنترل آکنه، ۲ تا ۳ دانه جوز هندی آسیاب شده را با کمی شیر مخلوط کنید تا به شکل ضماد دربیاید. پس از شستن صورت با آب ولرم و خشک کردن، ضماد را به صورت بمالید و پس از ۲ ساعت ابتدا با آب ولرم و سپس برای بستن منافذ با آب سرد بشویید. این ضماد به عنوان اسکراب برای رفع جوش استفاده می شود.

برای خواب راحت، یک لیوان شیر ولرم را همراه با یک چهارم قاشق مرباخوری پودر جوزهندی بنوشید.

برای تسکین علایم سرماخوردگی با کمی آب، آرد و پودر جوزهندی ضمادی تهیه کنید و روی پارچه کتان بمالید و روی سینه قرار دهید.

خستگی مفرط و استرس را رفع می کند و قدرت تمرکز را افزایش می دهد.

برای تسکین درد مفاصل، عضلات، آرتریت، زخم و التهاب کمی از روغن آن را روی موضع بمالید.

مصرف آن مانع بروز سنگ کلیه می شود.

منبع:روزنامه خراسان

جوز هندی برای قلب مفید است

بادیان و کاهش گرگرفتگی در یائسگی

بادیان و کاهش گرگرفتگی در یائسگی

خواص بادیان,فواید بادیان,بادیان درمانی,خاصیت بادیان,خواص بادیان درمانی,خواص بادیان برای پوست,خواص بادیان برای مو,خواص بادیان برای جوانی,خواص بادیان برای بارداری,خواص خوردن بادیان,فواید بادیان خام,فواید بادیان پخته

بادیان و کاهش گرگرفتگی در یائسگی

به گزارش بی اس ام اس : براساس نتایج حاصل از یک پژوهش، عصاره گیاه دارویی “بادیان” یا “انیسون” در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگی زنان یائسه موثر است.این پژوهش با هدف تعیین اثر عصاره بادیان یا انیسون در کاهش گرگرفتگی یائسگی توسط فاطمه ناهیدی و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است.این مطالعه بر روی 72 زن یائسه که از گرگرفتگی شکایت داشتند و به مراکز بهداشتی درمانی مختلفی در شهر و روستاهای قزوین مراجعه می کردند، انجام شد.نمـونه ها از طریق پرونـده های موجود در مراکز بهداشتی درمانی انتخاب و با شکل تصادفی به دو گروه 36 نفره دارو ( روزانه سه کپسول حاوی 100 میلی گرم عصاره انیسون ) و دارونما ( 330 میلی گرم نشاسته) با طول مدت مصرف چهار هفته تقسیم شدند.

بادیان و کاهش گرگرفتگی در یائسگی

دو هفته قبل از مصرف دارو شدت، تعداد گرگرفتگی و نوع مواد غذایی مصرفی از طریق پرسشنامه و فرم اطلاعاتی اندازه گیری و ثبت گردید. نتایج در درون گروه ها مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.یافته های آماری نشان می دهد تعداد و شدت گرگرفتگی روزانه قبل از درمان در گروه انیسون در هفته چهارم پس از درمان کاهش یافت، اما در گروه دارونما میانگین تعداد و شدت گرگرفتگی تغییر معنی داری نکرد.نتیجه گیری نهایی مطالعه حاکی از این است که انیسون یا بادیان در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگی زنان یائسه مؤثر است.پژوهشگران این طرح آموزش انواع درمان های گرگرفتگی به زنان را توصیه می کنند تا آن ها در انتخاب نوع درمان بر حسب پذیرش خودشان آزاد باشند.هم چنین لازم است با توجه به شیوع بالای گرگرفتگی در زنان یائسه و تأثیر آن بر زندگی خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی این زنان و اختلاف نظرهای موجود در نحوه درمان این مشکل، محققان این بررسی انجام مطالعاتی با طول درمان بیش تر و بررسی زمان عود گرگرفتگی را پیشنهاد می کنند.

منبع:فصلنامه پژوهشی “پژوهنده

بادیان و کاهش گرگرفتگی در یائسگی

همه چیز راجع به پولیپ بینی

همه چیز راجع به پولیپ بینی

پولیپ بینی,بیماری پولیپ بینی,پولیپ بینی در بارداری,علائم پولیپ بینی,درمان پولیپ بینی,درمان پولیپ بینی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پولیپ بینی,پولیپ بینی را چگونه درمان کنیم,پولیپ بینی در کودکان,پولیپ بینی در بزرگسالان,پولیپ بینی در نوزادان,پولیپ بینی در بهار,پولیپ بینی در تابستان,پولیپ بینی در پاییز,پولیپ بینی در زمستان,آشنایی با پولیپ بینی,همه چیز در مورد پولیپ بینی,پولیپ بینی واگیردار است,پولیپ بینی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان پولیپ بینی

پولیپ بینی, درمان پولیپ بینی

به گزارش بی اس ام اس  پولیپ بینی می تواند در هر سنی وجود داشته باشد، اما بیشتر در جوانان و میانسالان وجود دارد.پولیپ بینی، رشد توده ای نرم، بدون درد و غیرسرطانی در پوشش داخلی حفرات بینی و یا سینوس ها است. آنها مانند قطرات اشک و یا انگور آویزان می باشند.

علائم پولیپ بینی
پولیپ های کوچک بینی، علامتی ندارند. هرچه این پولیپ ها بزرگ تر شوند، علائم آشکارتر می گردد.ممکن است این علائم مربوط به سینوزیت مزمن باشد و پولیپ بینی وجود نداشته باشد.

علائم شایع عبارتند از:
– آبریزش بینی
– گرفتگی مداوم بینی
– آبریزش از قسمت عقب بینی
– کاهش و یا از دست دادن حس بویایی
– از دست دادن حس چشایی
– درد صورت و سردرد
– درد دندان های بالایی
– احساس فشار در بالای پیشانی و صورت
– خرناس کردن
– خارش اطراف چشم ها

هر گونه شرایطی که باعث بدتر شدن التهاب مزمن در راه هوایی و یا سینوس ها گردد از قبیل عفونت ها و یا آلرژی ها، باعث پیشرفت پولیپ بینی می گرددعلل پولیپ بینیدانشمندان هنوز علت ایجاد پولیپ بینی را به طور کامل نمی دانند. هنگام داشتن پولیپ، التهاب در غشای مخاطی بینی و سینوس ها بوجود می آید.برخی شواهد نشان داده که افراد مبتلا به پولیپ بینی، دارای پاسخ های ایمنی متفاوت هستند و مواد شیمیایی مختلفی در غشای مخاطی بینی نسبت به افراد بدون پولیپ بینی دارند.پولیپ بینی ممکن است در هر جایی از سینوس ها و یا راه های هوایی تشکیل شود، اما اغلب آنها در نزدیک چشم ها، بینی و استخوان های چانه قرار دارند.

پولیپ بینی, درمان پولیپ بینی

عوامل خطر پولیپ بینی
هر گونه شرایطی که باعث بدتر شدن التهاب مزمن در راه هوایی و یا سینوس ها گردد از قبیل عفونت ها و یا آلرژی ها، باعث پیشرفت پولیپ بینی می گردد.

عوامل تشدید کننده پولیپ بینی عبارتند از:

– آسم که موجب التهاب و انقباض راه های هوایی می شود.- آلرژی به آسپیرین و یا ضددردها نظیر: ایبوپروفن و ناپروکسن- آلرژی نسبت به قارچ های موجود در هوا- فیبروز سیستیک : تولید و ترشح مخاط ضخیم و چسبنده از غشاهای بینی و سینوس ها.- سندروم چرگ اشتراوس ( Churg-Strauss Syndrome) باعث التهاب عروق خونی می شود.- سابقه خانوادگی ابتلا به پولیپ بینی- تغییرات ژنتیکی خاص در ارتباط با عملکرد سیستم ایمنی

عوارض پولیپ بینی
– آپنه خواب : در طی خواب، تنفس قطع و وصل می شود.
– آسم
– سینوزیت
– عفونت کاسه چشم
– مننژیت : التهاب مایعات اطراف مغز و نخاع
– آنوریسم و لخته شدن خون
داروها و جراحی برای درمان پولیپ بینی به کار می روند، اما این درمان ها موقتی هستند، زیرا پولیپ ها بعد از درمان، دوباره می توانند تشکیل شوند

راه های تشخیص پولیپ بینی
– آندوسکوپی بینی– با سی تی اسکن و MRI (ام آر آی) اندازه و محل پولیپ مشخص می شود.- تست آلرژی : برای تشخیص اینکه ایا آلرژی باعث التهاب مزمن گردیده است یا نه.- آزمایش برای تشخیص فیبروز سیستیک (فیبروز کیستی) : اگر کودک مبتلا به پولیپ بینی باشد، آزمایش فیبروز سیستیک انجام می شود.

پولیپ بینی, درمان پولیپ بینی

درمان پولیپ بینی
هدف از درمان عبارت است از کاهش اندازه و یا تعداد پولیپ ها.داروها و جراحی برای درمان به کار می روند، اما این درمان ها موقتی هستند، زیرا پولیپ ها بعد از درمان، دوباره می توانند تشکیل شوند.

1- داروها
– اسپری کورتیکواستروئید بینی برای کاهش التهاب- کورتیکواستروئید خوراکی ممکن است به تنهایی و یا همراه با اسپری کورتیکواستروئید تجویز شود.- کورتیکواستروئید تزریقی که مستقیما به پولیپ ها تزریق می شود.- آنتی هیستامین برای درمان آلرژی- آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های مزمن

2- جراحی
اگر درمان های بالا موفقیت آمیز نبود، پزشک جراحی را توصیه می کند.

جراحی به دو روش انجام می شود:
– پولیپ اکتومی : پولیپ های کوچک بینی را توسط دستگاهی با مکش مکانیکی می توان برداشت.- جراحی آندوسکوپی سینوس : جراح یک لوله کوچک به همراه یک دوربین را در سوراخ بینی و یا حفره های سینوسی فرد وارد می کند. از یک وسیله کوچک برای خارج کردن پولیپ و مسدود کردن جریان سینوس ها استفاده می کند. بعد از جراحی، پزشک اسپری کورتیکواستروئید به همراه سرم فیزیولوژی را برای بیمار تجویز می کند.استفاده از دستگاه بخور: باعث مرطوب کردن راه های تنفسی می شود، جریان مخاط را از سینوس ها بهبود می بخشد و از مسدود شدن و التهاب بینی جلوگیری می کند

پولیپ بینی, درمان پولیپ بینی

جلوگیری از پولیپ بینی
با استفاده از روش های زیر، احتمال عود پولیپ بعد از درمان و نیز پیشرفت پولیپ ها کم می شود:- کنترل آلرژی و آسم: دوری کردن از محرک های بینی از قبیل آلرژن ها، دود سیگار، دود شیمیایی، گردوغبار و روی هم چیدن آشغال ها.- استفاده از دستگاه بخور: باعث مرطوب کردن راه های تنفسی می شود، جریان مخاط را از سینوس ها بهبود می بخشد و از مسدود شدن و التهاب بینی جلوگیری می کند.- رعایت بهداشت فردی: دست های خود را مرتب بشویید.- استفاده از شوینده های بینی مثل محلول کلرور سدیم.- استفاده از اسپری سالین (آب نمک): جریان مخاط را بهبود می بخشد و آلرژن ها و دیگر مواد محرک بینی را بیرون می کند.شما می توانید محلول آب نمک را در خانه درست کنید، بدین ترتیب که: یک هشتم قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب مقطر و یا آب گرم حل کنید.

منبع:tebyan.net

همه چیز راجع به پولیپ بینی

قالب ژله جادویی

خرید اینترنتی قالب ژله جادویی

خرید پستی قالب ژله جادویی از فروشگاه اینترنتی جفت 6

فروشگاه قالب ژله جادویی,فروش قالب ژله جادویی,فروش اینترنتی قالب ژله جادویی,فروش آنلاین قالب ژله جادویی,خرید قالب ژله جادویی,خرید اینترنتی قالب ژله جادویی,خرید پستی قالب ژله جادویی,خرید ارزان قالب ژله جادویی,خرید آنلاین قالب ژله جادویی,خرید نقدی قالب ژله جادویی,خرید و فروش قالب ژله جادویی,فروشگاه رسمی قالب ژله جادویی,فروشگاه اصلی قالب ژله جادویی,بهترین قالب ژله جادویی,،فروشگاه قالب ژله جادویی,فروشگاه اینترنتی قالب ژله جادویی,قالب ژله جادویی جدید,خرید قالب ژله جادویی جدید,خرید اینترنتی قالب ژله جادویی جدید,خرید پستی قالب ژله جادویی جدید,خرید ارزان قالب ژله جادویی جدید,خرید با تخفیف قالب ژله جادویی,قالب ژله جادویی اصل,خرید قالب ژله جادویی اصل,خرید اینترنتی قالب ژله جادویی اصل,خرید پستی قالب ژله جادویی اصل,فروش قالب ژله جادویی اصل

قالب ژله جادویی

با توجه به اینکه سفره آرایی و تزیین سفره بسیار مورد توجه خانم های خانه دار در مجالس و مهمانی ها می باشد.تهیه و تزیین ژله نیز بسیار مورد توجه است.فروشگاه اینترنتی جفت 6 با ارائه قالب ژله جادویی این کار را برای شما آسان نموده است.قالب ژله جادویی از جنس پی وی سی است و دارای 12 قالب در هر بسته است و هرگز ژله به بدنه اش نمی چسبد.قالب ژله جادویی کارکردی آسان دارد و به آسانی شسته می شود.هم اکنون می توانید قالب ژله جادویی را زا فروشگاه اینترنتی جفت 6 خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید

خرید قالب ژله جادویی

قالب ژله Shot Cups
جنس بدنه: PVC
12 قالب در هر بسته
قابل استفاده برای انواع دسرها: ژله،کرپ،کارامل،موس و …
بدون چسبیدن ژله به بدنه
ظرفیت هر قالب: 60ml/2 oz
کارکرد آسان
شستشوی آسان
طراحی متفاوت
دارای 4 رنگ مختلف در هر بسته
خرید اینترنتی قالب ژله جادویی
قیمت : 15,000  تومان -قیمت نقدی : 13500 تومان
خرید پستی
خرید پستی قالب ژله جادویی
خواص ژله :
برای پوست خوب است

 برای عملکرد کاهش و افزایش وزن خوب است

 سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می دهد

برای سلامت مو خوب است

به کاهش کلسترول بد کمک می کند

برای التهاب و ورم مفاصل خوب است

استرس را کاهش می دهد

ناهنجاری های پوست را کاهش می دهد


قیمت این محصول 15000 تومان

قیمت : 15,000  تومان
خرید پستی

قالب ژله جادویی