گیگسان

دانستنی ها

گیگسان

دانستنی ها

سرطان مری چگونه درمان می شود؟

سرطان مری چگونه درمان می شود؟

درمان ممکن است شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا ترکیبی از آنها باشد. جراحی بهترین فرصت برای بهبودی بیمار است. بیماران که در وضعیت کلی خوب هستند و تومورهای کوچک اند، احتمال بهبودی بیش از 25٪ از جراحی دارند. در بیمارانی که سرطان پیشرفته تر است، ترکیبی از پرتودرمانی و شیمی درمانی استفاده می شود. شانس بازیابی در این روش ها تقریبا 20٪ است. گاهی اوقات این روش ها قبل از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور کوچک شدن و تضعیف تومور. متاسفانه، بیشتر بیماران مبتلا به سرطان مری برای این درمان ها مناسب نیستند. گاهی اوقات یک استنت برای بهبود فرآیند بلع استفاده می شود. این دستگاه در داخل مری قرار دارد و به باز کردن مجرای مری کمک می کند. این دستگاه را می توان با روش ساده ای در طول عمل آندوسکوپ مورد استفاده قرار داد. پرتودرمانی همچنین می تواند برای باز نگه داشتن مری برای مدت زمان بیشتری استفاده شود. به طور کلی درمان در بیماران مبتلا به سرطان مری رضایت بخش نیست. احتمال بروز بقا بیش از 5 سال پس از تشخیص سرطان تنها 10٪ است. این می تواند برای 20٪ برای بیماران جوان افزایش یابد.
سرطان مری و ارجاع به یک پزشک

در صورتی که علائم یا نشانه هایی داشته باشید که ممکن است برای شما مهم باشد، با پزشک خود مشورت کنید. اگر سابقه بیماری دارید، خطر ابتلا به سرطان با ریفلاکس اسید مزمن افزایش می یابد. اگر وضعیت شما بدتر شود، از دکتر خود بپرسید چه نشانه ها و علائم. غربالگری برای سرطان مری به طور معمول انجام نمی شود، مگر اینکه بیمار با مری بارت به علت عدم شناخت گروه های پر خطر باشد. اگر مربی بریت دارید، مزایا و معایب غربالگری را با دکتر خود بررسی کنید.
کارسینومای مری از آدنوکارسینوما

سلول های ترشحی مخاطی در مری در مری شروع می شود. اکثر موارد در قسمت پایین مری است. آدنوکارسینوما شایعترین نوع سرطان مری در ایالات متحده است و اغلب مردان سفید پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.
سرطان مری مری

سلولز انعطاف پذیر سلول هایی هستند که سطح مری را تشکیل می دهند. سلول های بتنی اغلب در قسمت فوقانی وسطی مری به وجود می آیند. سلول سرطانی یکی از شایع ترین سرطان ها در سراسر جهان است. انواع نادر سرطانهای مری عبارتند از: کارسینوم سلول کوچک، سارکوم، لنفوم، ملانوم و کوریوکارسینوما.
کنترل سرطان مری

روش های زیر ممکن است به کاهش علائم شما کمک کنند. - غذا های کوچک اما مکرر را داشته باشید توصیه های مشاور تغذیه متخصص تغذیه خود را برای تغذیه غذاهایی که قدرت خود را حفظ می کنند دنبال کنید و مواد غذایی اضافی مورد نیاز برای کمک به بهبودی خود را پس از درمان خود به شما ارائه. به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید - اگر پزشک شما داروی ضد درد را تجویز کند، آن را مصرف کنید. - در طول و پس از درمان نگاه مثبت و امیدواری به آینده داشته باشید. کنترل سرطان مری با درمان های موجود کمی مشکل است. بنابراین، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بیماران آزمایشات بالینی را برای یافتن درمان های بهتر انجام دهند. شرکت در این آزمایش گام مهمی برای همه بیماران مبتلا به این سرطان است. یک تیم از متخصصین مختلف در درمان بیمار ممکن است درگیر باشد پزشک ممکن است بیمار را به متخصص دیگر ارجاع دهد. فرد ممکن است بخواهد با یک متخصص دستگاه گوارش مورد آزمایش قرار گیرد. سایر متخصصان درگیر در درمان سرطان مری عبارتند از: جراح قفسه سینه، جراح انکولوژیست، متخصص رادیوتراپی-انکولوژی، پرستار انکولوژی و یا متخصص تغذیه ممکن است در کادر پزشکی نیز بیمار باشند. اگر یک راه هوائی توسط سرطان مسدود شود، فرد به یک متخصص تنفسی ارجاع می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.